Paulina

Träning och recept

Stretch

När jag tränar mycket så försöker jag se till att stretcha ordentligt, så att jag inte blir stel. Den allra bästa stunden, då jag kan slappna av och verkligen andas är framför TVn. Helst när jag kollar på So You Think You Can Dance, och blir motiverad för att jag ser hur viga och smidiga de är. Nu har de börjat sända säsong tio, och jag är helt exalterad. En timme varje onsdag (minst!) får jag njuta av overexposure of pure awesomeness, och dessutom tar jag mig tid att stretcha igenom kroppen ordentligt.
För er som inte sett säsong tio av SYTYCD, och följer programmet annars, gör det. Jag sitter och bankar näven i golvet för att de är så äckligt bra denna säsong.
Såhär såg det ut en onsdag för några veckor sedan..
Taggar: SYTYCD, Spagat, Split, Splits, Stretch;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Marcus
skriven :

Vill du få ut det mesta av din träning så håll stretchingen ifrån själva träningen. Det sänker proteinsyntesen och gör fler mikrotraumor i muskeln (längre återhämtningstid).
Detsamma gäller om du stretchar innan träningspasset, sluta opp med det! ;) Det kan sänka till prestationsförmåga med upp till 10%!

Något du däremot kan göra ( och något jag rekommenderar till alla jag hjälper) är att börja rulla på en foam roller alternativ gör lätt rörelseträning innan passet. Med foam rollern får du en mer effektiv stretch som är mer långvarig och, beroende på hur du gör, löser upp knutar :)!

Glad midsommar!